Laguna - Bukmarker - Knjiga je bila glavna zvezda osamnaeste Noći knjige! [video] - Knjige o kojima se priča
Obaveštenje o radnom vremenu knjižara za praznike »

Knjiga je bila glavna zvezda osamnaeste Noći knjige! [video]

Uživali su u petak 8. juna svi oni koji vole dobru knjigu, pisci družeći se sa svojim čitaocima, kupci jer su mogli da popune, dopune, otežaju i ušarene svoju biblioteku, knjižari i izdavač jer su organizovali još jednu značajnu manifestaciju. Noć knjige je više od manifestacije, više od događaja, jer se u knjižarama od 17 sati do ponoći dešava magija koja se dugo pamti i prepričava. Za istinske ljubitelje pisane reči Noć knjige se uz Sajam knjiga označava u kalendaru i čeka s ljubavlju, naslovi se biraju srcem, a susreti sa piscima se beleže kamerama telefona i dele putem društvenih mreža.

Manifestacija je održana nedelju dana pre početka Svetskog prvenstva u fudbalu. Razmišljali smo i o ljubiteljima fudbala, koliko je njima važno da budu usredsređeni na utakmice i rezultate, pa smo im izašli u susret. Ni štrajk koji je na sat vremena blokirao Beograd nije pokvario namere istinskih zaljubljenika u knjigu da posete najposećeniju manifestaciju koja ima sajamske razmere. Za svega sedam sati u 26 gradova u Srbiji i regionu, na 55 lokacija, knjižarama Delfi i Laguninim klubovima čitalaca u u Banjaluci, Tuzli, Sarajevu, Podgorici i Nikšiću prošetalo je više od 50.000 ljudi.

Za Noć knjige se priprema kao i za Svetsko prvenstvo. Ostavljaju se pare za tu namenu, pravi se lista želja, knjigoljupci dolaze potpuno spremni, ali se pre svega ističe atmosfera kad svi pričaju o knjigama i traže inspiraciju na koricama. Čitaoci su iskoristili velike popuste na celokupnu Laguninu produkciju, na knjige drugih izdavača, knjige na stranim jezicima i gift program, ali su imali prilike i da se druže sa svojim omiljenim piscima.

Pored posebnih izdanja romana „Duge noći i crne zastave“ i „Olujni bedem“ koje je predstavio u Noći knjige, Dejan Stojiljković, jedan od najčitanijih Laguninih autora, u petak 8. juna potpisao je ugovor za još dva naslova koja će Laguna objaviti do kraja godine. Reč je o Stojiljkovićevoj debitantskoj knjizi „Leva strana druma“. Ovaj mozaik-roman prvi put je objavljen 2007. godine u Nišu, u malom tiražu, a s vremenom je stekao kultni status. Na jesen je planirano i snimanje serije po ovoj knjizi.

Drugi Stojiljkovićev naslov koji očekujemo za decembarsku Noć knjige je novela „Dukat za lađara“, koja je svojevrsni nastavak „Olujnog bedema“, na koji se hronološki nadovezuje. Uz tu knjigu ići će disk, tj. maksi-singl istog naziva sa pet pesama, između ostalog i pesma „Oslobodi me“ za koju je tekst pisao upravo Dejan Stojiljković, inspirisan romanima „Duge noći i crne zastave“ i „Olujni bedem“.

Najtraženiji naslov Noći knjige bio je roman „Solunska 28“ Dr Neleta Karajlića, a u prvih deset našli su se i ovi naslovi: „Moja baka vam se izvinjava“ i „Čovek po imenu Uve“ Fredrika Bakmana, „Dušanova kletva“ Vanje Bulića, „Kofer iz Berlina“ Jelene Bačić Alimpić, „Biserna sestra“ Lusinde Rajli, „Antičke izreke“ Vladete Jankovića, „Muška azbuka“ Mirjane Bobić Mojsilović, „Magbet“ Jua Nesbea i „Biser koji je slomio školjku“ Nadije Hašimi.

I ovog puta osamnaestoj Noći knjige priključile su se brojne biblioteke koje su odobravale popust na godišnju članarinu i organizovale sopstveni program promocije knjige i čitanja.

Na popustima su bili novi svetski hitovi, knjige domaćih autora, knjige za decu, ali i rokovnici, foto-albumi, tašne… Đaci su imali priliku da na pragu raspusta izaberu lektiru, leksikone i zanimljive naslove uz koje će proširiti znanje i lakše se spremiti za gradivo u sledećem razredu. Oni koji imaju kućne ljubimce nisu odoleli bogato ilustrovanim priručnicima poput onog o mačkama. Kupovala se i popularna psihologija, porodični almanasi koji pružaju savete o zdravlju, ishrani, nezi…

Tradicionalni praznik knjige ove godine dobio je i dodatnu dimenziju. Manifestacija se prvi put u istom terminu od 17 sati do ponoći odvijala i na sajtu Lagune. Čitaoce iz Bosne i Hercegovine i Crne Gore dobili su i posebnu pogodnost osim velikih popusta, a to su standardne, lokalne cene poštarine, što su neodoljivi argumenti za obogaćivanje polica novim naslovima pred dugo i toplo leto.

Poručivanje preko sajta Lagune bilo je dostupno i čitaocima iz svih ostalih zemalja sveta, po standardnim cenama poštarine preko kurirske službe DHL.

Osim na sajtu www.laguna.rs, oni koji nisu želeli da udobnost svojih domova zamene za čekanje u redu mogli su da iskoriste povoljnosti i kupuju u Noći knjige i u najvećoj onlajn knjižari www.delfi.rs, gde je ovog puta zabeležena rekordna poseta.

Noć knjige su obeležili i sjajni pokloni prijatelja manifestacije. Photo Booth kabina doprinela je slavlju povodom svojevrsnog „punoletstva“ manifestacije. Posetioci su bili oduševljeni idejom da se fotografišu i slike sa događaja ponesu za uspomenu.

Za sve ljubitelje pisane reči koji su propustili Noć knjige knjižarski lanac Delfi je do 14. juna obezbedio popust od 20% na knjige 45 domaća izdavača: Agape knjiga, Agora, Arete, Arhipelag, Besna kobila, Book, Clio, Čarobna knjiga, Data status, Dereta, Draslar, Evro Book, Filip Višnjić, Finesa, Geopoetika, Globosino, Heliks, IK Sezam Book, Izdavačka kuća Strahor, JRJ, Kosmos izdavaštvo, Kreativni centar, Leo Commerce, Lom, Makart (Booka i Paladin), Miba Books, NID Kompanija Novosti, Orfelin izdavaštvo, Paideia, Partenon, Pčelica izdavaštvo, Propolis Books, Psihopolis, Publik praktikum, Samizdat d. o. o., Službeni glasnik, Solaris, Srpska reč, Sun promo, Urban Reads, Valera, Verba, Vukotić Media, Vulkan izdavaštvo i Zadužbina Vladete Jerotića.

Osim toga, strane knjige u knjižari Delfi SKC biće na popustu od 20%.

Akcija važi u svim knjižarama Delfi, a spisak knjižara možete pogledati na sajtu www.delfi.rs.

Organizatori ovog svojevrsnog festivala knjige su izdavačka kuća Laguna i knjižarski lanac Delfi pod pokroviteljstvom Eurobank Srbija. Sledeća Noć knjige očekuje vas u decembru 2018.

29.04.2024.
30.04.2024.
5 književnih preporuka šta smo čitali u aprilu 2024 godine laguna knjige 5 književnih preporuka: Šta smo čitali u aprilu 2024. godine
30.04.2024.
Danas vam preporučujemo pet knjiga koje su objavljene tokom aprila, a koje prosto morate imati na svom radaru! Ovi naslovi su sve što vam je potrebno da osvežite svoju biblioteku, bilo da ste ljubitel...
knjiga meseca đavo u belom gradu  laguna knjige Knjiga meseca – „Đavo u Belom gradu“
30.04.2024.
Za ljubitelje knjige Laguna uvek ima dobre vesti! Svakog meseca jedan od aktuelnijih naslova proglašavamo za Knjigu meseca. To znači da će od 1. do 31. maja Knjiga meseca moći da se kupi na specijalno...